Fırfırlı Kilise…

İnşa tarihi kesin olarak bilinmemekle beraber milattan sonra 10. Yüzyıl içerisinde yapıldığı tahmin edilmektedir. Yapı Hristiyan dünyasında Aziz Havariyun Kilisesi, Oniki Havari Kilisesi veya Surp Arakelots Kilisesi olarak bilinen önemli bir Ermeni kilisedir. 1092 yılında kutsal Varag haçının bu kiliseye getirilerek uzun süre burada muhafaza edilmiş olması Hristiyan dünyasında bu kiliseye ayrı bir önem kazandırmıştır. Yapı 1956 yılında camiye dönüştürülmüş ve Fırfırlı Cami olarak adlandırılmıştır.

Elçi Konağı Butik Otel’in bulunduğu yapının kesin inşa tarihi bilinmemekle beraber, bitişiğinde bulunduğu Fırfırlı Kilise ile aynı tarihlerde inşa edildiği tahmin edilmektedir. Yapıda bulunan sarnıçlar, mahzenler ve yer altı geçitleri buranın bir konuttan çok kilisenin müştemilatı şeklinde kullanıldığını göstermektedir. Bu özellikleriyle yapı, bilinen eski Urfa evlerinden daha farklı ve fonksiyonel bir mimariye sahiptir. Ayrıca yapının temelinde bulunan ve 3. yüzyıl, geç Roma dönemine tarihlenen mozaik taban döşemesi, buranın antik çağlarda da şehrin önemli bir noktası olduğunu ve üzerinde yine özellikli bir yapının bulunduğunu göstermektedir. Zaman içinde belirli kısımları tahrip olan, bütünlüğünü ve mimari özelliklerini kaybeden yapı restore edilerek, orijinal haline kavuşturulmuştur.

Fırfırlı Church...

Although the exact date of construction is not known, it is estimated that it was built in the 10th century after the milestone. The building is an important Armenian church in the Christian world known as the Church of the Holy Sepulcher, the Church of the Twelve Apostles or the Church of the Surp Arakelots. The fact that the holy Varagic crucifix was brought to this church in 1092 and was preserved here for a long time gave this church a special importance in the Christian world. The building was transformed into a mosque in 1956 and is called Fırfırlı Mosque.

 

Cnstruction date of the building where Elçi Konağı Boutique Hotel is located is also unknown It is estimated that it was built at the same dates as the Firfirli Church where it is located. The cisterns, cellars and underground passageways in the building show that this place is used as a detachment of the church. With these characteristics, the building has a different and functional architecture than the known old Urfa houses. In addition, the mosaic flooring found at the base of the building and dating to the 3rd century, late Roman period shows that this place is an important point of the city in antiquity and that there is also a special building on it. Over time, certain parts have been destroyed, its integrity and architectural features have been restored to its original form.


Elçi Konağı Butik Otel...

Balıklı göl, kale, müzeler ve tarihi Urfa çarşilarına yürüme mesafesinde bulunan otelimizde 11 Standart otel odası bulunmaktadır. Tüm odalarımızda Wi-Fi, uydu yayını, smart tv, telefon, mini buzdolabı, 24 saat sıcak su, saç kurutma makinesi standart olarak misafirlerimizin hizmetine sunulmaktadır. Tamamen doğal Urfa taşıyla inşa edilmiş bulunan ve üst düzey konfora sahip odalarımızda, huzur içerisinde ve sağlıklı bir uyku deneyimleyeceğinizden emin olabilirsiniz.

Our hotel is located in walking distance to Fish Lake, castle, museums and historical Urfa bazaars. There are 11 standard hotel rooms. Wi-Fi, satellite broadcasting, smart TV, telephone, mini fridge, 24 hours hot water and hair dryer are all available to our guests in all rooms. You can rest assured that you will experience a peaceful and healthy sleep in our luxuriously furnished rooms, built entirely of natural Urfa stone.

Elçi Konağı

 

 

Last modification: Pz 15 Nis 2018